Facebook'tan yeni uygulama! Artık kullanıcılar...
Facebook Veri Gizliliği Politikaları Müdürü Emily Sharpe, Facebook'un gelecek aylarda hayata geçireceği yeni uygulama aracılığıyla insanlar kendi verilerini daha fazla kontrol etme fırsatına sahip olacağının altını çizerek, "Faaliyete girdiğinde bu uygulama, kullanıcılara uygulama ve web sitelerinin Facebook'la kendileri hakkında hangi bilgileri paylaştığını görme ve ilerleyen dönemde bu bilgileri kendi hesaplarıyla ilişkilendirmemeyi seçme hakkı verecek." ifadelerini kullandı.
Emily Sharpe, yaptığı açıklamada, gelecek aylarda yeni bir uygulamayı devreye alacaklarını açıkladı.
Yeni uygulamayı Facebook'un kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Mark Zuckerberg'in ilk defa geçen sene nisan ayında bildirdiğinde "geçmişi sil" olarak isimlendirdiklerini tekrarlayan Sharpe, şunları kaydetti:
"Bu özelliğin hedefi, şeffaflık ile ilgili endişelerden bazılarına değinmek. 'Geçmişi sil' özelliği, Facebook dışındayken platformun sizinle ilgili hangi verileri topladığını görmenize izin veriyor. Bir uygulama kullandığınızda, diğer bir sürü şirket gibi, Facebook da sizi bu uygulama aracılığıyla takip edebiliyor. Yeni olan ve Facebook'un farklı yaptığı şey, sizi nasıl takip ettiğiyle ilgili bilgi sahibi olmak kontrolleri size vermek... Faaliyete geçtiğinde bu uygulama, kullanıcılara uygulama ve web sitelerinin Facebook’la kendileri hakkında hangi bilgileri paylaştığını görme ve ilerleyen dönemde bu bilgileri kendi hesaplarıyla ilişkilendirmeyi seçme hakkı sunacak. Bildiğim kadarıyla böyle bir şey yapan başka bir şirket daha yok."
"İnsanlar, hangi verilerinin toplandığından haberleri olsun istiyor"
Facebook ve veri güvenliği konusunda son senelerde çok fazla haber oluştuğunu ifade eden Sharpe, "Mark Zuckerberg'in de söylediği gibi, Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Tüzüğü'nün (GDPR) verdiği hakları küresel çapta uygulamaya ve dünyanın dört bir yanındaki tüm kullanıcılara aynı kontrollere ve korumalara sahip olduğundan emin olmaya kararı aldık." ifadelerini kulandı.
Sharpe, sadece Avrupalıları değer vermediklerini, bunun, hem ahlaki hem de iş açısından doğru olmadığının altını çizerek, şöyle devam etti:
"Facebook'taki gizlilik ve kontrollerin geleceği göz önüne getirildiğinde, insanların istedikleri ve ihtiyaç duydukları seçeneklere sahip olduklarından emin olmamız gerekiyor. Mesajı oldukça net bir biçimde aldık. İnsanlar, ne olup bittiğinden, hangi verilerinin toplandığından ve bizim o verileri nasıl kullanacağımızda haberleri olmadan Facebook'ta bulunmak istemiyor.
Bu, böyle devam edemez. Çünkü hem kullanıcılar memnun değil hem de bu işlerimiz için de iyi değil."
45 milyon Türk, Facebook kullanıyor
Facebook Afrika, Orta Doğu ve Türkiye Kamu Politikaları Direktörü Ebele Okobi de Türkiye'de iş hayatının büyük oranda küçük işletmeler tarafından domine edildiğini ifade ederek, küçük işletmelerin Facebook'tan yararlanarak büyümelerinin, gördüğünü ve en şaşırtıcı şeylerden biri olduğunu söyledi.
Okobi, Facebook'un kullanıcıları birbirine daha yakın hale getirme misyonuyla yola çıktığının altını çizerek, 45 milyon kullanıcı kitlesiyle Türkiye'nin bu misyonda önemli bir yeri olduğunu belirtti.
Türkiye'deki kullanıcıların, Facebook'u sosyal sorunlar ve bağışlar hakkında farkın dalık yaratmak için kullandıklarından haberi olduklarını söyleyen Okobi, "Türkiye'deki işletmelerin yüzde 55'i bağlantı kurmak için Facebook platformlarını yararlanıyor.
Facebook kullanan KOBİ'ler, platform yardımıyla 2017 yılında 209 bin istihdam yarattıklarını dile getirdiler.
Bunun bir sonucu olarak, Türkiye'deki KOBİ'ler, platformda işletmelerini büyüterek daha fazla çalışan istihdam edebildiler." ifadelerini kulandı.
"Açacağımız topluluk merkeziyle Türkiye'ye değer verdiğimizi göstereceğimize inanıyorum"
Ebele Okobi, Facebook'un Türkiye'de niçin ofisi bulunmadığına ilişkin bir soru üzerine şunları kaydetti:
"Bir ülkede ilgilendiğimizi göstermemizin ve faaliyet gösterdiğimizi göstermenin başlıca yolu, o ülkede ofis açmak değil.
Bununla birlikte insanlar 'Benim ülkeme yatırım yapıyor musunuz?' diye sormakta haksız değil. Bu nedenle açacağımız topluluk merkeziyle Türkiye'ye değer verdiğimizi ve yatırım yapacağımızı açık bir şekilde göstereceğimize inanıyorum. Topluluk merkezi, Türkiye'deki insanların içerik oluşturmalarına yardımcı olmayı ve ülkedeki teknoloji ekosistemine, KOBİ'lere yatırım yapmayı istediğimizin açık bir göstergesi.
Bu merkezin, Türkiye'ye ne kadar değer verdiğimizi gösterme yolunda iyi bir ilk adım olduğunu düşünüyoruz."
Cambridge Analytica skandalı
Nisan 2018'de Londra merkezli "Cambridge Analytica" isimli veri analiz şirketinin, Facebook'un 87 milyon kullanıcısının hesaplarından izinsiz aldığı kişisel verileri, ABD'de Kasım 2016'da yapılan başkanlık seçimleri ile İngiltere'de Haziran 2016'daki Avrupa Birliği (AB) referandumunu etkilemek için kullandığına dair suçlamalar, küresel ölçekte bir krize neden olmuştu.
ABD ve Avrupa'daki düzenleyici kurumlar, Facebook hakkında soruşturma başlatmış, gelişmelerin sonrasında ünlü sosyal paylaşım sitesinin hisseleri büyük değer kaybetmişti.
Son olarak New York Times gazetesi, Facebook'un, kullanıcılarının kişisel verilerini izin almadan Microsoft, Amazon ve Spotify gibi dev şirketlerle paylaştığı ve bu veri miktarının Facebook'un açıkladığından daha büyük boyutlarda olduğunu idda etmişti.
Netflix ve Spotify gibi bazı şirketler, Facebook kullanıcılarının verilerine iznini almadan ulaştıkları iddialarını yalanlamıştı.